vrijdag 30 december 2011

Begin december in het ziekenhuis gelegen

In het LUMC gelegen op 2 december werd ik daar heen gebracht.  Was zelf vooraf al dat ik voor mijn conditie naar fysiosport ging en ook voor mijn schouderklachten waarvoor ik geen fysiotherapie meer voor kreeg. Ik was al een tijd hoesterig van af oktober.Ik had op 1 december de huisarts gebeld om te vragen voor een kuur, dacht zelf aan de bronchitus die ik ook had enkele jaren geleden toen ik zwanger was van de kinderen. En ik dacht hoesten zal wel over gaan.Maar met bellen kon ik niet uit mijn woorden komen, sprak met dubbele tong, kon op de avond niet normaal lopen naar de wc, en zag alles dubbel.  Vrijdag de arts in opleiding geweest die dacht aan iets neurologisch, temperatuur bleek toen nog niet zo hoog. In de ambulance namelijk wel.
En in het ziekenhuis bij de EHBO was de temperatuur ook hoog. Bloed werd bepaald en er kwam uit dat de bloedspiegel van de tegretol te hoog was.
Verder foto's maken. En toen zeiden ze dat ik een longontsteking had ik gelijk mocht blijven. Dus ik kwam ik de acute afdeling. En eerst moest de koorts zakken. Ow wat was ik moe.
Zelf kwam de verpleegkundige mij vertellen dat de Tegretol er af moest, dus ik vertellen waarom en dat dit meestal rustig afgebouwd wordt... En zaterdags zat er carbamazepine in het medicijnpotje. En deze mag ik niet vanwege jeuk en dit weet ook mijn eigen apotheek. Wat vervelend dat neurologen het niet geloven dat het niet uitmaakt dat je zomaar op andere medicijnen over kunt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten